Home Sweet Home

Okej. Eftersom pappa kommenterar att jag inte uppdaterat, så gör jag väl det :D

Vi e hemma igen. Kom i måndags men har varit lediga igår och idag också. Det behövdes :)

Imorgon är det nya friska tag som gäller.. iaf i två dagar tills det e helg igen :)

Vi spenderade ju som sagt påskledigheten i Rovvas med Mor & Far, från torsdag till måndag. Vi fick tyvärr bara 2 soldagar, men det räckte för att Hansson skulle bränna näsan :)

Lite bilder

Elin redo att dra iväg till stugan i torsdags! :)



En kväll åkte vi till LK-stugan där moster Ingela med familj höll till. Jag var given chaffis :) Här är moster Anette (fram) och Mamma (bak) som försöker organisera sig på kälken innan avfärd :)



Även pappa skulle rymmas :) Sen bar det av! :)


Så här kan en efterrätt i skogen se ut :) Ambitiöst! Min mamma e bra :)
Chokladkaka med bär och vaniljsås.



Engströms pimpeltävling ägde även rum och MIN MAN VANN! :D Wiiee :) Priset var en sån där skogsstol. Perfekt :) Det var vikten som räknades och Patrik landade på 170gram fördelat på 4 miiinimala abbisar :D
Är man bäst så är man :D Hehe.



Putte ser nöjd ut :)


Moster Ingela och hennes son Albin pimplar. Albin kör en varmare variant, dvs ligga ovanpå mamma :)


Efter tävlingen grillade vi i en stuga som fanns på plats för allmänheten. Här är mommo till vänster och mamma till höger.


Kusin Saras hund Naima njuter i solen.


Och även här :)


Leia, lillkusin Albin och Naima.


Patrik, Naima, Pekka (Saras kille) och Leia myspyser :)


Kusin Simon med sin Tuva och dösnyggskotern :) Tuva ville inte riktigt följa med när Simon skulle åka.... jag förstår henne.. skämmas på älven ;)


Släkt


Pappa å Patrik utanför stugan diskuterar livets svåra frågor.


Våran nya pärla!.. vars varningslampor började blinka under helgen.. har fått tid på Lundströms nästa vecka, så förhoppningsvis hinner det lösa sig innan denna vår e över. Typiskt maskiner. Men den är ju fin iaf :)


Igår var det kalas hos Cilla å Mange där Johannes fyllde 5 år. Tiden går fort.
Där vart vi kvar hela halva natten som vanligt :)

Idag har jag varit hos Mamma och sytt alla mina nya gardiner (köket, vardagsrummet och sovrummet). Det blev bra :)

Ja nä! Om man skulle försöka sova lite.. jobb imorgon.. hojj. Känner mig inge laddad alls. Men det e bara 2 dagar, sen får man vila igen! He ba å kämpa på!

Goder natter!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hejsan hoppsan!



Ser att det äntligen hänt nåt på din sida igen :)

Håller med din papps, det tog sin tid att uppdatera denna gång.. ;)

Kikar in här lite nu och då. Nu var det skojsigt med massor av nya bilder. Ser ut som att ni haft en mysig påsk :)

//U

2009-04-16 @ 20:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0