Påsk

Nu har det varit grrrymt dålig uppdatering igen. Men det kan inte hjälpas :) Jag har ju fullt upp med att leva i livet och inte på bloggen :P

Magen har vuxit rejält nu. Jag är rädd att det blir ett baotabarn :) 
Jag var hos Cilla på MVC denna vecka och magen låg då över normalkurvan :/ Huu.. det kan ju innebära att bebisen ligger på ett särskilt sätt som gör att magen blir större, men det kan också vara så att han helt enkelt e stor som pappa :) Patrik vägde typ 5kg när han föddes. Nästan färdig skolpojke :D

Allt annat var bra på kontrollen. 10kg har jag gått upp nu och blodtryck å så såg fint ut. 140slag/minut hade bejjan.
När Cilla skulle lyssna bejjans hjärtljud så fick den frispel och började köra disco i magen :) Hehe.. Cilla fick en ninjakick och kom av sig i sitt räknande! :D
Han hade inte lagt sig till rätta i magen än med huvudet neråt, men det är ju heller ingen panik. Vi får se hur det ser ut nästa gång. Fick tid om ca 3v, är väl då i ca vecka 34+3.


Fotodatum 28/3. Magen är då vecka 31+0.


Det är en hemsk bild, I know :) Ska fota bättre bilder här i dagarna, då kommer det på bloggen. Dessutom ser man att jag rivit fram en massa kläder :) Så kan det va.

Vi har äntligen kommit till skott att köpa filmkamera nu också! :) Kulit! Vi har börjat filma så smått och mer blir det!

Snart är det påsk och då blir det som vanligt Vittangi för hela slanten, eller Rovasuando närmare bestämt. Däremot är vi inte i "egen" (Fammos) stuga, för det känns bättre att vara hos mor och far om det skulle hända nåt med magen eller så.. I Fammos stuga i Äjäjärvi finns inte riktigt täckning för mobiler å så, så känns lite risky i onödan.
Påskägget ligger färdigt på köksbordet och väntar på att fyllas! :) Wiiee. Påsksnarra! :)

Haha. Kom på att jag måste visa min älskling som anstränger sig för att jag ska få grädde till våfflorna! :) Han är en uppfinnare. Vad gör man när man inte har elvisp liksom? (Måste verkligen inhandlas by the way..)


Nä! Nu ska jag bege mig till Xboxet och lira lite Sonic Unleashed.

Just de. Har beställt nya linser också. Passade på att beställa med färg, så vi får se vad det blir av det då! Lägger in bild när de kommit!

Ha det! (Nedan: Verkar vara fler som hört hur tjusigt det klingar...)




Kommentarer
Postat av: emma

Simon ska vara med på påsken, jag jobar.. Som vanligt.=) Hinner aldrig fira något med den sidan av simons släkt.. Har alltid en massa bortförklaringar har jag kommit på. men men så är det.. Men ni får säkert en rolig dag!=))

2009-04-03 @ 11:19:21
URL: http://empo85.blogspot.com
Postat av: Moa

Vad söt du är! :-D Nej, man måste nog inte gå dit men eftersom jag inte har en arbetsplats, utan 5 så vill de ha in alla mina lönespecifikationer. Suck. Jopps, jag känner att det redan nu börjar blir jobbigt... Gah.

2009-04-03 @ 17:35:16
URL: http://moasfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0