Pajala marknad och IKEA

Uppdatering på gång :)
Va trist det är att man inte uppdaterar ofta! Irriterande.. Det var bättre när Patrik jobbade och jag var hemma hela dagarna och väntade på Valter :) Blir inte så mycket tid över att sitta vid datorn när jag har Patrik som sällskap och dessutom en ny människa också.

Nåja.

I fredags (tror jag det var, är lite dagvild) var min moster Anette här och hälsade på Vallis. Vi fick jättefina presenter av henne, plus att hon hade med sig present från min moster Ingela som är på semester.

Anette och Valle kramas :)


Igår var vi på Pajala marknad. Det var ruskigt kallt, men vi fick lite uträttat ändå. Jag köpte ett vitt tennarmband - superfint! Och sen lite annat smått och gott, tex fiskeflugor och foppisar till Putte.
Mamma och pappa var också där. De har varit i Stockholm på motorcykelsemester i 2 veckor och tog marknaden på hemvägen.
Vi tog en sväng förbi hos Simon och Emma på vägen hem från Pajala. Vi fick i oss lite kaffe vilket satt fint!

Idag har vi varit hos mina föräldrar hela kvällen och ätit o umgåtts. Det känns att de varit borta ett tag när man hinner börja sakna.

Valter på väg till mommo och moffa å hälsa på :) Vikken stilig kille!
 

Pappa och Patrik for iväg och tvättade vår bil så att vi kan lägga den på annons och sälja. Vi ska istället köpa en bil med mer utrymme nu när Valter kommit.
Om nån e intresserad av att köpa så hojta till i kommentarerna på bloggen, eller maila mig på [email protected]! :)

Opel Vectra 2,2 elegance -01, halvkombi, ca 9000 mil.
     



Morgondagen bjuder på kalas hemma hos Terran som fyller 25 år (snorki. Jag har fyllt för längesen.. :P). Jag tänkte ta en promenad dit med Valter, och Patrik åker till Laxforsen och fiskar under tiden.

Tisdag kommer Ulrika och Eva på besök för att kika på Valter, det blir kul! :) Det var ett tag sen jag träffade dem, och Ullis e säkert döbrun.. den jäkeln har ju varit i Turkiet! Jag vill också.. Men det får bli senare! :)

Onsdag åker vi troligtvis till Happis för att gå på IKEA. Det vore roligt :) Vi har inte jättemycket vi tänkt köpa, utan tänkte mer bara plocka lite grejer på kul. Ska också springa på lite affärer för att köpa kläder åt Valle. Vi sover då över på hotell och kommer hem på torsdag.

Fredag kommer André o Edvin till stan för André ska på nån fest, så min mor ska vara barnvakt! Då ska jag passa på att va där med Valter också, så kan vi mysa på :)

Det var den här veckan utstakad! :) Jag känner på mig att det blir en kanonvecka! :D

Här kommer lite bilder på min älskling.

Valter och Pappa mäter fötter :)


Valter myser i mammas famn. Lilla grodan.


Mammas ängel


Myser i mammas famn igen.. mycket sånt blire :)


Valter ser nöjd ut :)



:D Jag kunde inte låta bli att prova en dress jag köpte innan han var född. Det e storlek från 6 mån så han kan inte börja använda den riktigt än, men han verkar ha det gött där inne i tältet :P


Nu ska jag kila iväg å göra annat, tex sova.. :)

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Full fart ser jag :)



Emma och Tommy och alla dom söta barnen kom till Kall i lördags. Moffa har fått mysa med sina barnbarn :)



kram från oss

2009-07-06 @ 10:21:51
URL: http://www.harptjarnen.hundsida.se
Postat av: Anna

Ska ni till Happis och bo på hotell rekommenderar jag verkligen Cape East! Jag och Fredric bodde där förra sommaren då vi var på IKEA, kostade 950kr/natt för dubbelrum och helt otroligt vacker miljö :)



Ha det bra, Kram /Anna

2009-07-06 @ 11:00:49
URL: http://annasvonni.se
Postat av: adam

Tack så mycket! :)

2009-07-08 @ 01:13:14
URL: http://adamedefall.blogg.se/
Postat av: ewa

Haha så söt han är, ser ut att vara en så lugn kille :) Passade dressen vi gav eller var den för liten? Hoppas allt är bra med er, så himla tråkigt att vi inte hann ses innan vi for men vi får ses till hösten ist då jag mest troligt svänger förbi Kiruna :) Kramar till er och hälsa P! :D

2009-07-08 @ 14:08:55
URL: http://eiiwas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0