MVC

Idag hade jag besök hos min barnmorskesvägerska på MVC. Idag skulle hon tömma mig på blod för att kolla nånting med blodet.. det är nånting man måste jämföra mot barnet eller nåt sånt :) Insatt värre.
Det gick iaf jättebra och Cilla var skitsnabb :) Tur det.. jag som är nervös med sprutor..

138 hjärtslag i minuten och magen på normalkurvan. Skönt.
1kg hade jag gått upp sedan senaste besöket för 3 veckor sen. Dvs 8kgs uppgång sammanlagt hittills v29+4.

Vi konstaterade också att jag missförstått kallelsen till Förberedande Förlossningsutbildning. Det fanns 3 tider i brevet, och jag trodde att det var samma utbildning men vid tre olika tillfällen som man kunde välja mellan.
Så var det inte.
Man skulle gå på alla tillfällen.. och det första var visst idag.. Jag hade inte möjlighet att ändra mitt arbetsschema rakt upp och ner, så vi hoppade denna vecka.
Cilla skulle kolla med barnmorskan som håller i utb vad hon skulle prata om idag, så tar Cilla det med mig och Puttrik vid tillfälle.
Dessutom var sista tillfället på samma dag och tid som tiden för att besöka BB i Gällivare. Typiskt! Så vi får skippa BB den veckan och istället vänta på fler besökstillfällen till BB under april eller majmånad.

Patrik var inte med mig denna gång på Mödra, för vi bestämde att det är bättre att han jobbar lite :)
Det gick bra och jag och Cilla kom fram till att jag kanske kommer till dem i stugan till helgen, beroende på vad det är för väder.
Putte jobbar ju 12h skift hela helgen under FU-stopp på KK2, och då ids jag inte sitta hemma å glo :)

Så! Det var väl ungefär det för denna gång! Nu har vi just klämt palt och ska koma oss en stund framför teven :)


* - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * -

Du är på dag 207 av 280. (73,9%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 3 fulla dagar (v29+3).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 30 maj 2009
Du har 73 dagar kvar till beräknad förlossning.


* - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * -

Vecka 30
Du:
Många kvinnor upplever nu att vrister och ben svullnar. För att motverka detta bör man dricka mycket vatten, helst kallt. Stödstrumpor som finns att köpa på Apoteket är också att rekommendera.

Bebisen:
Det börjar bli trångt i magen men än så länge kan bebisen slå kullerbyttor.
Huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna nästan 6 cm långa. På pojkar har testiklarna oftast vandrat ner i ljumsken vid den här tiden. Slutligen kan barnet kontrollera sin kroppstemperatur. Barnet väger ca 1300 gram och är ungefär 37 cm långt.


* - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * -


Mamma kramas me bebisen :) Våran lillsnorki :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bebisen är beräknad nära leons födelsedag 31 maj...roligt de kanske blir födelsedagskompisar.Leon fyller juh 4 år..helt sjukt..så när du knystar firar vi med utekalas..=)Kram/rebecka

2009-03-18 @ 19:18:30
Postat av: caroline

tack snälla du :)



vilken fin bild på dig och bäbismagen <3

2009-03-19 @ 14:53:16
URL: http://celandine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0