BB

Blev inget inlägg igår då allt var lite halvstressigt.

Dagen började med att Moa kom hit och drack kaffe. Väldigt trevligt. Vi hann gå igenom i princip hela graviditeten från 3mån till nu :) Det var välbehövligt.

Patrik kom hem (och Moa åkte) vid 3-4 tiden och då var det full rulle att käka middag och sen dra till BB i Gällivare där vi skulle vara på "studiebesök" så att man vet vart man ska när det gäller.
Det var ett bra besök. När vi gick i korridorerna hörde vi kvinnor som låg och födde och vissa skrek..... som faen! Jesus.. Vi va 2 par på besöket och vi utbytte en och annan blick med höjda ögonbryn när vi hörde avgrundsvrålen från förlossningssalarna.. :) Hehe.. Det var lite häftigt.
Jag känner mig fortfarande laddad inför födandet och jag är helt övertygad om att min kropp är byggd för att klara detta och det ska bli grymt spännande att se hur värkarna känns. Peppad!
Däremot känner jag mig inte stressad av bli av med magen, för jag tycker allting har gått så himla bra under hela graviditeten.. blir lite sorgligt när den försvinner..

Vi kom hem ganska lagom till Desperate och sen hoppade vi i bädden. Putte kör 12h idag och eventuellt resten av denna vecka.
Min plan för dagen är att ta en sväng förbi jobbet och hämta/lämna grejor, köpa födispresent till Farmor som fyller år imorgon och gå förbi på Hemtex för att använda mitt presentkort jag fick i present av svärmor o svärfar.

Det var det!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jäkla vad galen jag blev när det stod BB som rubrik Jag tänkte att nu jävlar har det tagit sig och det första du gör efter du krystat är att blogga, starkt. Men nee.. det var ju bara en förtitt. Skönt att du är peppad. Nu ska jag åka på lite sjukvårds larm på eftermiddagen, vem vet kanske får en gravid kvinna med ungens huvud utkikandes ;) Puss i ljumsken.

2009-05-13 @ 11:14:02
Postat av: Karin

Spännande nu börjar det närma sig!

Jag hoppas verkligen du tar till bloggen då du är hemma hela dagarna, så att jag som oxå är hemma hela dagarna har nåt att läsa :)

Ha det så bra kram

2009-05-13 @ 11:53:55
URL: http://karint.blogg.se/
Postat av: Anonym

självklart är kvinnans kropp gjord för att föda men tänk på andingen osv lite mer, kan underlätta en massa och man slipper ta för mkt lus´tgas så man blir helt borta!!/besökare bara

2009-05-19 @ 19:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0