Vecka 38+3

Idag har varit en fartfylld dag. Jämfört med andra dagar alltså :)

Upp med tuppen klockan sju för att åka till MVC 8.30. 1kg viktökning sen sist, så nu har jag gått upp 16kg sammanlagt. Bebbans hjärtslag låg på 146 slag/minut, vilket var bra :)
Järnvärdet var mer OK än sist, men fortfarande inte topptrim, så ska fortsätta pressa ett järnpiller om dagen.
När Cilla mätte magen så tyckte hon att den verkade stor, så hon kallade in en andra åsikt i form av barnmorska Ethel. Cilla tänkte att jag kanske har mycket fostervatten i magen eller att barnet är stort, men Ethel upplevde magen som ganska avslappnad och att man kunde känna barnet tydligt, vilket innebär att fostervattnet inte var i onormal mängd. Hon tyckte inte heller att magen var konstigt stor, så vi nöjde oss med det svaret och konstaterade att magen är som den ska :) Phew.

Vi bokade in en ny tid 2 juni ifall bebisen inte har behagat kika ut då än. Men vi får verkligen hoppas att så inte är fallet..

Idag trodde jag att värkarna började för jag fick så jäkla ont i ryggslutet/stjärtbenen. Ingen nåd. Men det har gett sig nu mot kvällen, så vi avvaktar och ser vad som händer.. spännande.. :) Kanske är ett smakprov på vad som komma skall.

Efter MVC for jag förbi på Komvux och uträttade nödvändiga ärenden och sen hem. Satte mig vid datorn och begärde föräldrapenning, planerade föräldraledighet, sökte försäkringar.. oj oj. All byråkrati är en djungel :/ Huga.
Tog en liten stödvila på eftermiddagen och sen pizza med Patrik och kaffe med svärfar. Nu på kvällen var vi förbi hos granne Johanna som fyller år idag och fick oss lite smörgåstårta å kladdkaka :)
Nu lider kvällen mot sitt slut och jag längtar efter sängen.

Imorgon gäller handling med farmor på Obs och sedan städa bilen invändigt och sätta in bilbarnstolen färdigt. :) Kul å se om vi får den på plats.
Sen ska vi förbi hos Sara Snara o Pekka för att kolla in alla möbler! :)

Bjussar på lite skitbilder och passar på att be om ursäkt för det dåliga utbudet av bilder.. jag har inte så händelserika dagar så det blir dåligt med fotande :D

Min man vistas i solen på jobbet :)












Blond eller brunhårig? Vad ska man satsa på in the future? Tips?

Gonatt!

Jag med pappan till mitt barn och mannen i mitt liv - Italien 2008


Kommentarer
Postat av: Tesse

Oo snart kommer bebis :) Vad kul!

Tycker du var jätte fin i håret då du hade brunt under och blont ovanpå :)

2009-05-20 @ 00:05:13
URL: http://nuvilljaghaen.blogg.se/
Postat av: Terran

Hej älskling! Ooo.. snart kanske det kommer en bebis. Du ska veta att jag tänker på dej (er) varje dag och undrar om bebben hittat ut ännu. Angående brunett eller blond har jag alltid tyckt att du ska vara brunett, fram till NU. Blond girl, lätt. Du är superfin blond. Och så har ju blondiner liiiite roligare, har jag hört ;) Nej, nu kommer jag försent t skolki! Massa kärlek och ork om du ska föda straxi! Puss puss puss puss puss..

2009-05-20 @ 08:02:14
Postat av: Camilla

Drömde inatt att du fick en pojke som skulle heta Adam. Men den var redan 1 år när den egentligen skulle vara två dagar..kunde gå å prata redan.. Hoppas allt går bra nu!

2009-05-20 @ 08:12:36
Postat av: Anonym

Jag röstar för det första bilden. Lockig blond med något mörka slingor i underhåret..=)

Spännande. jag hade i några dagar innan jag fick Leon ont i ryggslutet...så kanske snart..

/Rebecka

2009-05-20 @ 19:46:11
Postat av: Jessica

Helt klart mörkt med ljusa slingor i (ganska många)

Tryck fram den där lilla nu =) Kram

2009-05-23 @ 11:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0