Låång Ledigheeet

Herregud. Idag är den första dagen av min långledighet som mamma. Konstigt.

Jag hade sån ångest igårkväll.. Jag känner att jag inte riktigt vet vem jag är om jag inte jobbar. Det är en sak att vara ledig en helg eller så.. och framförallt när Putte också är ledig. Men såhär mitt i veckorna? Knepigt.

Imorse när jag vaknade blev jag lite nojig att jag skulle bli uttråkad så jag hann bara stiga upp ur sängen så började jag sortera och tvätta kläder. Sen käkade jag frulle. Renbäddade och bäddade sängen. Dammsugade. Diskade. Nu blogga.

Nu tänkte jag att jag skulle visa den finaste presenten jag fick igår när jag fyllde år :)

Jag har aldrig dammsugit sen jag och Patrik blev tillsammans. Det har blitt så för att jag får så ruskigt ont i ryggen när jag dammsuger, så uppdelningen blev naturlig. Men NU! Min man har köpt en sån här åt mig och det är jätteroligt! :D


Sen kom det givetvis många andra jättefina presenter också och jag måste säga att jag sällan varit så supernöjd som detta år med presenter. Känns som att alla klaffade! Mycket tack vare min kära mamma förstås :) Hon kan det där.

Idag kommer mamma och svärmor och grattar, så blir lite kafferep idag me.
Jag har lovat mamma att föra över ljudböcker och filmer på vår externa hårddisk så att hon kan lyssna o kolla, så ska fixa det nu tänkte jag.

Har fixat i ordning lillfisens säng :)
Ska dock flytta den till platsen där gråa hyllan står, så att den inte står i fönstret.


JAPP! Det var det. Nu ska jag börja fixa med ljudböckerna m.m.

Det e nog lätt hänt att det blir hyffsat mkt bättre uppdatering här på bloggen nu i och med ledighet.. Bloggen blir min främsta vapendragare :)

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Sibban

Åh, vad avis jag blir på din nya fina dammsugare. Jag har försökt flörta med "guben" men han tycker att jag ska använda en klassiska snabeldraken.....

2009-05-12 @ 09:04:42
Postat av: Pappa

Kul att läsa, ger också lite flashback från vårvintern ...

2009-05-12 @ 17:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0