Saturday

Vi har just kommit hem från Kinarestaurangen, de va gott! Synd bara att det var nåt jävla fullas som satt och var allmänt högljudd. Tur att hon somnade i soffan en bit bort senare.

På tisdag har vi jullunch uppe på berget. Det blir nog en hel del folk, det var det förra julen iaf. Synd att man inte är så mycket för julmat..

Personalmöte hade vi igår! Vi började med en lunch på ripan och sen vidare till lokalen på hjampisvägen. Mötet var bra som vanligt och vi fick julklappar. Jag är jättenyfiken! Funderade nästan på om man skulle öppna.. för det gills ju inte riktigt när det är från jobbet.. men ändå.. nää.. jag bestämde mig för att vänta =)
Vi hade med oss de 2 nyaste stjärnorna på Ad Part också, de va kul! =) Ju fler man blir desto roligare!

Snart har jag och Therese spelning.. jesus.. det känns lite ansträngande faktiskt. Framförallt när det inte är helt solklart vem som ska spela. Max ballade ju ur i och med att han hade nån match i innebandy och var tvungen att åka till Luleå. Jag funderar på om jag ska ringa Viktor.. men jag vet inte. Det är som sagt ansträngande att engagera någon som man aldrig spelat med tidigare, blir mycket mer jobb. Allt hade varit så enkelt om inte Max hade krånglat till det. Det hade inte blivit så mycket repande då heller. Nåväl.

Ett tag funderade jag på att anlita Olle..
image43

Men det orkar jag inte, för jag vet att han inte orkar =)
Nää, han är inte så här skäggig mer. Fast jag tycker personligen att han e söt så här =)

Nä, det måste nästan bli Pudde, men det gäller att få tag på den kraken. Om inte han, så Viktor.
Det löser sig.

Alltså..
Jag känner att jag måste skriva lite om jobb..

I.. torsdags tror jag det var, så hade vi möte uppe på berget, som vanligt. Mötet var utsatt till tid 11-12, och mitt nästa möte skulle börja 13. Jag skulle alltså ha en timme där emellan så man kunde luncha lite. Jag sitter på förmiddagsmötet och skriver protokollet så fingrarna glöder, och de babblar på om tidplaner för projektet. Klockan närmar sig tolv, och då avbryter ordföranden för att fråga om någon har något emot att sitta över tiden..?
Jag räckte upp handen =)
Han sa att de kör på en liten stund till, så det var bara att sitta där och se nöjd ut. Klockan blir halv ett och jag känner hur jag börjar bli riktigt jävla irriterad.. Till slut sa jag till ordföranden att jag tyvärr måste avvika då jag har möte som börjar klockan 13 (klockan var då tjugo i ett).
Jag sprang som satan upp till övervåningen (där jag har kontoret), hämtade maten och slängde in fanskapet i mikron, som givetvis skulle värma på i ca 10 min. Jag var så stressad så det likna ingenting. När jag väl kommer till mötet kl. 13, så visar det sig att inköpsansvarig i projektet inte har kommit från FK än, utan anläggningschefen hade åkt och hämtat honom. Så det dröjde till typ kvart över ett innan mötet började.
Sånt här kan jag bli jävligt matt på.. Jag blir jävligt matt på att man inte respekterar andra människor. Jag blir jävligt matt på att någon annan kan tala om för mig att jag inte behöver äta lunch den dagen, när man sen ska sitta på jobbet till åtta på kvällen..
Jag förstår verkligen inte.. det här projektet.. det är ingen hejd med mötena.. de kan hålla på till nio på kvällen, eller tolv på natten! Och största problemet är att man aldrig vet det innan man sätter sitt arma arsul på stolen i konferensrummet. Vad gör man då när man faktiskt har planerat in någonting på fritiden? För vi har faktiskt en fritid, även om vi försöker ställa upp så gott det går, men det finns ju gränser. Jobbet är inte allt.. och det borde det inte vara för någon.
Jag lider med de som faktiskt vill sitta i möte till tolv på natten, och framförallt hur man tar absolut ingen hänsyn till andra, utan kör sitt rejs.

Well.. det var det.. tröttsamt.

Julafton om en vecka ungefär, och jag har fortfarande inte en susning om hur jag är ledig.. Jag ställer mig in på att jobba mellandagarna, torsdag, fredag - så får vi se hur det blir i slutändan.

HOPP! Kom just ihåg..
Jag ska till UM på måndag och lägga in en P-stav! Jesus i himmelen.. Får lite ont i magen. Cilla har lovat att det inte gör ont.. Jag blir tvungen att slå henne hårt om det gör det.
Japp! Så vare med det!

Nu ska jag avsluta detta, för Sara och Pekka har kommit!

Puss o Kram och vi syns på onsdag Therese!

/E





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0