Kalender, min kalender

Det är så stort så jag måste göra ett inlägg.
Min bror har kommenterat min blogg och jag känner mig ärad! :) Bara därför ska jag börja uppdatera lite oftare. Se bara vad vetskapen om lite nya läsare kan göra, så känn er manade att säga hej nångång :)

Idag satt jag på jobbet och fyllde över information i min nya kalender. Då sköljde det över mig. Verkligen. Innerligt och välbekant. Känslan av det bästa och det värsta med ett helt nytt år.
Vi tar det i turordning.

Värsta
Jag älskar kontorsmaterial och mer än allt annat älskar jag kalendrar, och all den information den innehåller om det år som gått. Särskilt om speciella saker hänt.. som det ju har ;)

Och när ett nytt år nalkas, så måste bytet göras.. det förskräckliga bytet. Det gör ont i hjärtat att den inte längre är det absolut självklara bihanget i handväskan. Att jag när jag funderar på vilket datum en särskild händelse inträffat, inte kan se det längre precis den sekund jag känner för att se det...
Oj Oj Oj. Traumatiskt.

Och det mest tragiska är när jag sparat kalendern i ca 1 år på hyllan just in case, och sedan konstaterar att jag faktiskt förr eller senare blir tvungen att slänga den i sopkorgen. Jag kommer ihåg hur jobbigt det kändes förra året, och jag kommer ihåg den precisa stunden då jag verkligen bestämde mig för att jag skulle slänga min gamla kalender.

Sen gör jag det. Har ångest en tid framåt, för att sedan låta det falla i glömska.. Överstökat!

Bästa
Jag älskar kontorsmaterial och mer än allt annat älskar jag kalendrar, och all den information jag ska få börja fylla i om det kommande året. Särskilt om speciella saker kommer att hända.. och det kommer det ju ;)

Att få en kalender i brevlådan och få öppna den sprojlans nya boken som doftar affär, är lätt det bästa med ett nytt år. Iaf känns det så just den stunden :)

Den är så ren och fin jämfört med den gamla och det är så roligt att på nytt få börja fylla i den seriöst och anstränga handstilen för att boken ska hålla sig fin.. för att sedan slacka efter i ambitiösheten pga stressen på jobbet där jag kladdar ner precis allt i den stackaren. Men det är ju det som gör den personlig och som skapar den enorma ångesten i slutet på året när bytet ska ske.. igen.

Alltså. Jag älskar kalendrar, och jag är nu på god väg att falla head over heel för min nya kärlek. Och det är så roligt :)

Det var det om den böjelsen. Det finns så många fler (typ gedigna diagram över mamma- och pappaledighet), men det är känslosamt att prata om och jag har ju redan bjussat på en.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Idag var jag och Patrik och handlade på InterSport. Det blev en ny vinterjacka för mig och för Putte vart det skalbyxor, täckbyxor och nån typ av grövre kängor som han vill ha när han ska köra skoter under vintern/våren. Det blev dyrt, men det var kul..
Jag råkade svänga in på Barn och Tonårsshopen också.. där är det också lätt hänt att pengarna slinker iväg. Denna gång hade de ett REA-bord, så jag snodde åt mig ett litet plagg i minstingsize... :) den var söt. Riktigt söt. Känns lite verkligare när man får titta på sånt ibland.

Sedan var vi å käkade på Frasses med Therese och Fredrik. Freddo ska åka hem imorgon. Trist. Nåja, det är förhoppningsvis inte sista gången vi ser honom.

Undra om man skulle färga håret och ögonbrynen en sväng ikväll.. Hade varit rätt skönt att ha det bortgjort för ett tag.

Nu är det bra för denna gång! Undra vad jag ska bjussa på för pix nu då... Ja givet!
Edvin, Bror, Mamma, Mommo och Gammelmommo fotade nyss 5 generationers kort som ska ut i tidningen.

Här är ett kort där GamMommo Hildur är me!



Och så ett kort på gladskiten med sin pappa :D Förutom att de är väldigt lika, så har de ju samma frilla också! ;)


Så! Ha det bra folks!

/E


Kommentarer
Postat av: Lisso

Grattis!



Kul att du uppdaterar lite ibland iaf ;)

Jag håller då koll!

Kram på dig!

2009-01-08 @ 21:56:54
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Terran

Heippa! Du är störd :) Nu har frdrik åkt, usch vad trist. Kan jag få leka med dej någon dag, jag är så ensam nu :/

2009-01-09 @ 13:47:09
Postat av: jennie Bjurholt

du har samma kärlek som mig, skillnaden är att du klipper navelsträngen från dina gammla mendans jag har svåra problem med det och har kvar dom riktigt gammla. =S

Måste kanske börja vänja mig vid tanken att bli av med dom...Men varför stressa =)

Hoppas ni mår bra och har det bra Kramar!

2009-01-10 @ 00:53:38
URL: http://jenniebjurholt.blogg.se/
Postat av: Brorsan

Inte hade jag någon aning om att du var så bundis med dina kalendrar :o) Du verkar dock inte vara ensam...



Men det finns ett sätt att komma ifrån denna ågren som drabbar dig varje år. Skaffa en PalmOne eller liknande. Då behöver du aldrig kasta fg års kalender. Alla år följer med i handväskan jämt och ständigt... Plus att du kan synka med datorn hemma och på jobbet :o)

2009-01-10 @ 21:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0