Losing my mind!

Efter lite påtryckningar kommer här ett inlägg. Och egentligen också för att jag behöver vila från matematik.. jag blir verkligen galen!
Sitter på försäkringskassans hemsida och räknar föräldrapenning.. försöker få dagarna att räcka så länge som möjligt utan att samtidigt vara pank! Gah.. tunga puckar.

Glada nyheter är att killen i magen simmar omkring som en fisk :D Det e mysigt. På kvällskvisten verkar han mest sprattlig av sig.. :) Häftigt ;)
Nästa vecka har jag gjort 6 månader. Vägde mig idag och har gått upp 7kg. Barnmorskebesök igen om några veckor och då påbörjas mätningar av magen och då blir det även tätare besök, typ varannan vecka tror jag.
Ska försöka komma ihåg att lägga ut magbilder nästa vecka!

Hittade denna goseli på Coop :) Va tvungen..


Jag överlevde Kiruna Galan också! Det här året igen.

Satte upp håret i en lättare tjusig frilla :) Kul som fan var det att grejja med hår igen! Det var ett bra tag sen jag höll på med det. Saknar det lite.




Magen fick också va me på en bild ;) Ser ut som att jag har en jävla dräkt på mig, men det är en svart klänning och svarta strumpisar :)


Galan var trevlig med goood mat och mycket folk. Mamsi och Papsi var även där, det var kul :) Blev mycket surr.

Börjar även märka av lite granna det här fenomenet med att en gravid kvinnas kropp e lite allmän egendom.. :) Inte för att det gör något än så länge, men det är lite lustigt.. främlingar som hoppar upp från ingenstans och kelar o pratar med magen.. hehe. Halvknepigt!

Svärfar ringde just och meddelade att det blir familjemiddag i laxforsen på lördag med Cilla o Mange å kidsen. Cilla har försökt förklara för Johannes varför min mage är stor och vad som finns däri, å han är så söt :) Han blir lite sådär generad när Cilla pekar och säger "Ser du Johannes, vad stor den har blivit bejbisen!" :) Blir kul att se den verkliga reaktionen när barnet väl kommer till jorden :)

Johannes, skitsöta unge :)


Jag har även fullt upp på kvällarna innan jag somnar med att läsa in mig på smärtlindring under förlossningen.

Det är också en finurlig sak.. hur lugn jag känner mig inför att föda.
Det spelar ingen roll hur mycket jag läser om hemskheter som kan hända med sprickningar och så vidare, jag känner ändå att jag bara ser fram emot det och att jag absolut inte vill att det ska bli kejsarsnitt.
Konstigt vad år kan göra med en :)

Nä. Nu ska jag fortsätta räkna och förhoppningsvis komma fram till resultat!

En bild på minsta kärleken :) Prinsen o hans mamma i bassängen :D


Hej så länge!

/E

Kommentarer
Postat av: Karin

Ååh tack! :) äääntligen!

Va fin du var på galan! du gjorde så fin balfrissa på mig en gång i tiden kommer du ihåg?! =)

Har ni alltså kollat upp å vet att det är en kille?

Såå spännande alltså!

2009-01-26 @ 21:33:14
URL: http://karint.blogg.se/
Postat av: Caroline

FAN vad du är fin i din kula!



Vad var det för gala?

2009-01-26 @ 22:20:25
Postat av: Elin

Caroline; Tack! :D Wiie! Det är jätteroligt att ha den :) Ska lägga ut lite fler bilder idag tänkte jag.. det e kul me magbilder :D

Det var Kirunagalan som hålls varje år för Kiruna näringslivsidkare, dvs. massa massa företag som vinner priser å så.

Kram!

2009-01-27 @ 06:13:35
URL: http://elinsofie.blogg.se/
Postat av: Jennie

Oj vet ni at det blir en kille? Eller gissar du bara? :)

Ja snart är det inte länge kvar, gud så kul och spännande!'Hoppas ni mår bra allesammans!

2009-01-27 @ 13:51:33
URL: http://jenniebjurholt.blogg.se/
Postat av: Lisso

Åååh, vad fin du är med magen :)



Roligt med mag-bilder också och roligt att allt går så bra!



Kraam

2009-01-27 @ 23:12:52
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Camilla

Grattis! Hoppas allt går bra och att du får må bra tiden som är kvar. Ser otroligt mysigt ut! ;)

2009-01-28 @ 20:47:59
URL: http://har ju ingen förstås

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0