Snöfestival och svimningsattack

Jag och Putte hade bestämt oss för att gå på snöfestivalen på lördag. Så vi gjorde det. Bestämde oss för att komma upp i tid ur sängen och degade på här hemma å stack sedan upp på stan.

Vi mötte upp Sara o Pekka i princip på en gång och kollade lite renrace :)


Var faktiskt rätt spänki :) Till o me Kodjo från P3 rejsade ju :)

Sen knatade vi omkring och kollade på förlegade skotrar och hundutställning. Myshundar. Vi har så fina vinterhundar här uppe.. riktiga mysgrisar som man snosa med i soffan :D




Mitt bland hundarna råkade jag hitta en Olle.. :D 3a från vänster i bild :) Han knatar med Carolines storebror :)


Sen kollade vi även på en snubbe som började göra isskulptur mitt på la stada med motorsåg.


Sen gick vi och tog en fika på Brända. Mycket folk, men jätteskönt att sitta lite. Och inte blev det att kolla nå skotershow för oss heller.. vi hade lovat att komma å äta fågelmiddag hos Patriks far i Laxis. Så vi stressade hem å duschade å drog iväg neråt!

Patrik å Johannes myser framför teven.. :)


Killarna busar :) Myseskitar!
 



Och till svimmandet.
Jag hade möte idag kl 9 med min projektledare och fler. Mitt i mötet känner jag hur jag börjar få svårt att andas och börjar svettas.

Jag började med att gå till fönstret och försöka svalka mig, men det räckte liksom inte.. ville bara krypa ur skinnet. Jag såg branddörren.. jag gick dit och stod o tog luft. Då började blickarna bli lite frågande.
Någon frågade "mår du bra?". Och prick då känner jag hur jag får lock i öronen och det börjar svartna framför ögonen.. oj oj. "Jag  håller på att svimma.." blev mitt svar :)

Jag la mig i fosterställning på golvet och två killar kom och la ut en jacka under mig och en som kudde. Tore kom med vatten och frågade om han skulle ringa nånstans eller göra något, och jag sa att jag bara behöver ligga.
Kenneth stod å hängde över mig och frågade "har du haft så här tidigare?". "Jaaa.. en gång".
Sen låg jag där och svettades och hämtade mig i en kvart, tjugo minuter medan mina kära kollegor fortsatte mötas.

Mina projektmedlemmar (som i princip bara är karlar), är ju nog oroliga som det är redan och tycker ju att de ska följa med på föräldrakurs m.m. utifall att jag börjar föda på jobbet :D De är ju ändå typ 20-25 pers :D Haha. Nåja. Allt gick ju bra och jag överlevde ju. Det gjorde också min grabb i magen, för han har då levt om där hela dagen efter händelsen :) Tack gud.

Japp! Det var det!
Nu måste vi sova för vi börjar 06.00 piip, denna vecka!

Goder natter!

/E


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja jäkla vilken update! Tur att karlarna tar hand om dej ;)

2009-02-03 @ 11:17:06
Postat av: Julia

Vilka härliga karlar du jobbar med! Man saknar allt sådana rediga män här i Umeå, här finns bara fjollor från fjollträsk. Typ. Haha.. :)

Jag sitter här med en uppgift i experimentell fonetik, aptråkigt!



Kram kram kram

2009-02-03 @ 15:03:57
Postat av: Julia

Förresten, mysigt att den lille börjat leva om i magen! :)

2009-02-03 @ 15:04:59
Postat av: emma

Kul med snöfestivalen, vi missade den helt... Som vanligt då.. Läskit det där med svimmningar.. Tur att det gick över .=) Hoppas allt är bra annars kram kram

2009-02-03 @ 17:21:03
URL: http://empo85.blogspot.com
Postat av: pappa

Jasså rör hon på sig, för det är väl en hon. Det är ju lämpligt att få en fördelning mellan könen inom familjen. Jag tror att det är en viljefråga, vill man ha så får man. Det gäller bara att vilja tillräckligt mycket.

2009-02-04 @ 13:10:40
Postat av: emma

du har blivit utmanad, spana in min blogg! Kram

2009-02-05 @ 20:38:36
URL: http://empo85.blogspot.com
Postat av: emma

Du har blivit utmanad, spana in min logg så får du se! =) Kram

2009-02-05 @ 20:39:14
URL: http://empo85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0