Hår & Vin

Ja. Just nu är det det som snurrar i min skalle..
Vi börjar väl med håret.

Jag tänkte ringa nån frissa imorgon och boka tid för klippning. Det hade varit så kul! Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag vill göra. Och jag är inte en sån person som säger "Gör vad du vill!". Nej nej.. det går inte. Kontrollbehov.
Så jag skulle alltså behöva komma fram till något innan jag går till frissan. Vi får väl se vad det blir. Jag vill iaf klippa bort ganska mycket av håret för att få bort det slitna.

Problemet är också min hårkvalla. Jag har sånt där riktigt fint hår och dessutom i princip spikrakt. Jag avskyr spikrakt, platt hår.
Jag är dessutom inte personen som orkar hålla på med typ Volume Master varje dag. Never. Jag vill kunna komma ut ur duschen. Föna håret torrt. På sin höjd sätta i nån produkt som ger lite volym och sen ska det vara klart!

Caroline har varit här under kvällen (jag har klippt hennes hår) och hon tipsade om saltvattenspray som gör håret lite mer strävt vilket kan vara en bra grej. Det måste jag testa.

Hojja. Det är mycket med det här..

Nåja. Planen just nu är iaf att klippa håret nånstans till axlarna och sen bara låta det växa på helt enkelt. Långt är smidigt när man är en slö människa som jag.
Färgen är ju också en pärs för sig..
Just nu är jag ju någorlunda brunhårig, men jag skulle nog vilja vara liite mörkare. Vi får väl se med det. Just nu ser det ut som skit iaf, har inte orkat färga det sen innan jag födde Vallis. Kanske borde ta tag i det nån dag..
Jo. Nu bestämde jag mig för att göra det imorgon!

Jaja.
Så till vinet.

Idag har vi varit i Laxis och hälsat på Tommy. Det var helt underbart väder och helt vindstilla på gården! När jag satt där och fick sommarkänslor så kände jag att det vore så himla kul att dricka vin nån kväll med tjejer :) Putte får va me Valter. Vi får väl se när det blir, men kanske nån helg i september eller egentligen vilken dag som helst.. man är ju ändå ledig.. :)

Från gården i Laxis


Myspys. Putte i båten å kastar lite.


Älsklingen lapar lite sol :)


Happ! Det var det om det.

Bilder på vårt sovrum med ny sängstomme, sängbord och byrå från IKEAs MALMserie.

Huvudände


Tavlan i fotänden


Gud vilken skallebank jag har..
Ska nog ta en tablett och börja bege mig mot sängen känner jag.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: erika

Tack:) Den 16 augusti blir det av:)

2009-07-21 @ 22:22:28
URL: http://erikakulborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0