Massa oväsentligheter

Jag insåg igår att denna vecka ju är en kortvecka! För mig är den ju givetvis lika som nästa vecka och veckan därpå.. men för Patrik är det bara arbete måndag, tisdag och halva onsdag! Röd dag torsdag och klämdag fredag :) Ååh va skönt!

I lördags kollade vi Eurovision Song Contest.. det var väl inte så mycket att hänga i julgranen. Jag förstod inte riktigt varför hela Europa älskade Norge. Det var väl en helt OK låt, men den var ju inte gaalet bra enligt min mening.

Igår satt vi bara ute på balkongen hela dagen i solen.
Känns skönt att vi fått iordning solstolarna och bordet så att man kan sitta bekvämt där ute.

Idag har Patrik jobbat och jag har solat :) Jag har dragit ut en liten bordsfläkt så att jag inte avlider av värmen som blir på våran vindstilla balkong. Pekka B kom hem ganska tidigt också så jag hade lite sällskap av grannen på balkongen breve :) Han skruvade möbler som han och Sara köpt på IKEA under helgen. Kul med nya grejor hem!

Imorgon vankas träff med barnmorska/svägerska Cilla på MVC. Förra gången jag var där (för två veckor sen), så sa hon att vi kanske inte ses mer på MVC.. det kändes knepigt. Vi syns ju så klart ändå :) Men att det börjar bli så verkligt nu.. konstigt..
Väskan står packad och klar.. och jag fantiserar varje kväll om förlossningen. Jag kan verkligen se mig själv kämpa som en galen människa för att sen få se vad som dolde sig bakom magen :)
Vi får väl se om det blir sista träffen på MVC imorgon, eller om jag hinner ha en till i vecka 41. Hujedamej. Det vill jag inte. Jag vill att bejjan ska komma NU! Nä.. inte nu.. jag vill att den ska komma tidigast på söndag när mamma och pappa kommer hem från Stockholm :) Lite trevligt vore det ändå om dom är hemma när vi kommer hem från BB :)


Jag börjar bli lite trött på mina nattaktiviteter..
Jag ligger jättebekvämt i sängen när jag lägger mig på kvällen. Ligger döskönt både på sida och på rygg, men jag föredrar sida då jag alltid varit en fosterställningssovare :)
Efter några timmar vaknar jag av att jag har sååå ont i höften som jag ligger på (börjar man bli lite för tung för sitt eget bästa eller?) så att jag bara måste vända mig. När jag då ska "bara" vända mig, så känner jag givetvis av att jag är kissnödig också.. det e lika bra att gå å kissa så har man det bortgjort för att kunna somna om igen.
När jag försöker ta mig upp ur sängen så vill jag bara skrika av smärtan som strålar ut från bäckenet. Den är förjävlig! När detta moment väl är över så går allt rätt smidigt. Jag kissar och går och lägger mig igen (på den höft som inte är helt säck), får krångla på en stund för att hamna i precis rätt ställning utan att dö av smärtan i bäckenet. Efter en stund somnar jag om som inget har hänt.
Märkligt.
Fattar inte ens hur jag kan somna om bara sådär efter att jag ibland stönar och stånkar så att jag till slut börjar grina av foglossningsont. Men det eju bra att jag kan det iaf :) Denna ritual upprepas lite olika ggr per natt, men minst en gång!
Annars mår jag helt prima :) Känner givetvis av fogarna på dagarna också, så allt går ganska långsamt, men det e sånt man får ta!

Nä.. nu ska jag gå och göra nåt annat. Dammsuga lite kanske. Den är ju så fin min nya dammis :)

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Sibban

"Snyggo" med dina solisar. Ojoj, spänki, det närmar sig....Roligt!

2009-05-19 @ 11:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0